Eğiticinin Eğitimi Sertifika Programı / İSTANBUL
Hedef Kitle: Eğitim veren veya verecek olan kişiler
Katılımcı Sayısı: Bir grupta maksimum 15 kişi
Eğitim Günleri: Cumartesi ve Pazar günlerinde / 10:00 - 17.00 saatlerinde dersler yapılacaktır.
Amaç: Bu seminerin amacı kurumlarda eğitim veren eğitmenlere veya verecek olan eğitmen adaylarına bilgi, beceri ve bakış açıları kazandırmaktır.Bu seminerde katılımcılar, yetişkin eğitiminin temel ilkelerini kavrayabilecek, yetişkin eğitimiyle öğrenme bağlamı arasında bağ kurabilecek, eğitim ihtiyaç analizi oluşturabilecek ve uygulayabilecek,etkin bir eğitim programı içeriği ve görsel malzemesi tasarlayabilecek, eğitim sunumunda nelere dikkat etmesi gerektiğinin farkına varabilecek, zor katılımcılarla başa çıkabilecek, katılımcı merkezli, akılda kalıcı vezevkli bir eğitim programı dizaynının ve sunumunun nasıl yapılacağının farkındalığını yaşayabilecek ve eğitim sonrası etkin bir değerlendirmenin nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir.
Eğitim içeriği:
Yetişkin Eğitimi ve Eğitim Sunumları
- Eğitim nedir?
- Eğitmen kimdir?
- Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri
- Yetişkin eğitiminde öğrenme bağlamı
- Yetişkinlerde “Öğrenme” kavramı
- Öğrenme tarzları – Uygulama
- Öğrenme Modeli
- Öğrenme Modelindeki farklı öğrenme tarzlarına göre bir eğitimin nasıl hazırlanacağı ve sunumu konusunda değerlendirmeler
- Katılımcılar program başında eğitim sunumları yapacaklardır. Sunumları sırasında video kayıtları yapılacaktır.
- Eğitim Sunumlari İzleme ve Geri Bildirim Verme
- Sunumları izleme ve geribildirim verme: Katılımcılar neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirmeleri konularında geribildirim alma fırsatı bulacaklardır.
İhtiyaç Analizi
- Eğitim ihtiyaç analizi planlama
- Katılımcılarım kim?
- Katılımcılarımın ihtiyaçları neler?
- Uygulama
- Eğitim ihtiyaç analizi örnekleri
- Eğitim ihtiyaç analizi uygulama ve elde edilen verileri değerlendirme
Eğitim İçeriği Tasarimi
- Bir eğitimin kurgulamak
- Eğitimin açılışı
- Eğitimin açılışında bir stiliniz var mı?
- Bir eğitimin açılışında neler olmalıdır? Örnekler
- Eğitimin açılışında etki uyandırmak için nelere dikkat edeceğim? Örnekler
- Uygulama
Eğitimin ana gövdesi
- Eğitimin ana gövdesine modülleri ve uygulamaları nasıl yerleştirmeliyim?
- Eğitimin ana gövdesinde ilgiyi canlı tutmak ve aktaracaklarımı etkili kılmak için neler kullanabilirim? Örnekler
Eğitimin kapanışı
- Eğitimin kapanışında bir stiliniz var mı?
- Bir eğitimin kapanışında neler olmalıdır?
- Eğitimin kapanışını nasıl yapmalıyım?
- Uygulama
- Katılımcıların seçecekleri bir konuda eğitimlerini kurgulama uygulaması ve sunumu
- Görsel Malzeme Tasarimi ve Ortam
Powerpoint sunumu ve dokümanları hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
- Tasarım şeklinin ve renklerin seçimi
- Yazı karakterlerinin seçimi
- Yazı boyutlarının seçimi
- Asıl slayt seçeneğinin kullanımı
- Animasyonların hazırlanması ve kullanımı
- Sayfa numaraları, logolar ve sunumu yapacak kişinin isminin slaytlara konulması konularında bilgilendirmeler
Ortamda dikkat edilmesi gerekenler
- Havalandırma, sıcaklık, ışık
- Ses düzeni
- Ekipman düzeni
- Gürültü
Oturma düzeni örnekleri ve her bir düzenin artıları - eksileri
- U düzen
- V düzen
- Yuvarlak düzen
- Anfi Tiyatro düzeni
- Yuvarlak Masa düzeni
- Göğüs Kafesi düzeni
Eğitim Sunumu Sirasinda Dikkat Edilecekler
- Eğitimi sunumu yaparken beden dilini etkin kullanma
- Etkili duruşlar - Bedenimle ne söylüyorum?
- İstenmeyen beden duruşları ve Uygulamalar
- İstenen beden duruşları ve Uygulamalar
Jestler ve mimikler
- Jestlerin ve mimiklerin etkin kullanımı konusunda uygulamalar
Göz temasları
- Etkin göz teması konusunda uygulamalar
Soruları karşılama
- Eğitim sırasında neden soru sorulur?
- Soruları karşılarken dikkat edilmesi gerekenler
- Soru soran kişiyi dinlemek
- Cevabı tüm katılımcılara yöneltmek
- Cevabı bilmiyorsanız dürüst olmak
Zor katılımcılarla başa çıkma
- Genel olarak zor katılımcılarla başa çıkma yöntemleri
- Kişiselleştirmemek
- Sorunun sebebini öğrenmek
- Proaktif dinlemeye özen göstermek
- Güvenli bir şekilde yanıt vermek
- Samimi olmak ve katılımcıların ihtiyaçlarına empati duymak
- Sorunun çözülmesine yardımcı olmak
Zor katılımcı tipleri ve zor katılımcı tiplerine yönelik özel çözümler
- Tartışmacı
- Bilgiçlik taslayan
- Kendi aralarında konuşan
- Sürekli şikâyet eden
- Konuşmayan / Katılımcı olmayan
Aktarış
- Doğru nefes alma (diyafram nefesi) ve uygulamalar
- Konuşma hızı
- Artikülâsyon ve uygulamalar
- Vurgulama - Tonlama ve uygulamalar
- Zaman kullanımı
- Eğitim Değerlendirilmesi ve Eğitim Sunumlari
Eğitim değerlendirme kriterleri
- Reaksiyon: Katılımcıların programa nasıl bir tepki gösterdiğini ölçmek
- Öğrenme: Eğitim programının sonunda katılımcılarda meydana gelen tutum değişikliği, bilgi ve/ ya da beceri artışı derecesini ölçmek
- Davranış: Katılımcının eğitim programına girmiş olması nedeniyle davranışında ortaya çıkan değişimin derecesini ölçmek
- Sonuç: Katılımcıların programa devam etmesinden kaynaklanan kesin sonuçları. (Üretim artışı, satışların artışı, kalite iyileşmesi, maliyet düşüşü, kaza sıklığında ve şiddetinde azalma ve daha yüksek kar, motivasyon yükselişi vs.) ölçmek
- Katılımcılar program sonunda ikinci eğitim sunumlarını yapacaklar, neleri iyi yaptıkları, neleri geliştirmeleri konularında geribildirim alma fırsatı bulacaklardır.
Eğitim Sunumlari İzleme ve Geri Bildirim Verme
Kayıt ve Katılım Bilgileri için İletişim:
Tel: 0212 212 65 26
Ödeme Bilgileri: 2.000 TL KDV DAHİL - 12 TAKSİT
Tüm Kredi Kartlarına taksit yapılmaktadır.
Peşin Ödemeler: DENİZBANK GEBZE Şubesi
IBAN No: TR21 0013 4000 0500 0732 2000 14 İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ hesabına yatırılacaktır.